140209

ett hjärta kan fyllas med de märkligaste av minnen,
de minnen som fäst sig på min näthinna och slagit rot.
grus, småsten och smuts.
de är små, men de finns där och gör sig påminda.

pojknackar.

i din frånvaro försvinner värmen och alla jordens färger.
du är varma vindar i sommarens juli.
dina fingrar på de vackraste av händer
du målar min värld.

pojknackar. 

två par fötter längsmed samma gator.
två par ögon längsmed samma midnattssky.
lika glitter, lika stjärnor.
du pryder min himmel.

du är revolten, ekot, skriet i mitt tomrum.
du vänder min hud ut och in.
du blottar min själ, frigör fjärilar vassa och kittlande.
mellan väggar kantade av världens all skönhet så viskar mina ögon,
jag tror jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0