ett ljus släcks och en ny blogg tänds.

nej inte en till 
tänker ni som jag
en chockrosa bakgrund som krockar med en ljusgul text i typsnittet comic sans ms
en header i plottrigt format
helst innehållandes en kitchig fras stulen från någon okänd hobbypoet
minst ett noga utvalt självporträtt pryder förstasidan
en beskrivning som lyder;
"en glad tjej på fjorton vårar med passion för mode. fotar med min nikon d40x."

första inlägget
en liten hälsningsfras till alla nykomlingar och läsare
obefintliga läsare
att predika inför en spöklik publik
tomma stolar fyller ert blickfång
"vad har ni för er idag?"
antal kommentarer: 0

det allra viktigaste innehållet för en framgångsrik internetbaserad dagbok
dagens outfit
" tröja: hm, byxor: hm, skor: hm, tygpåse: sytt själv, mössa: stulen av syrran anna. troligtvis från hm"
svart, svart och återigen svart.
enformigt. tråkigt. men åh så trendigt. 

i den fåordiga bloggvärlden skriker alla ut samma fraser
vill ha, vill ha
to die for

ja. 
det är känslan av att vandra runt i lilla vaskeholm på planeten bortglömd iförd samma skor som blondinbella en dag bloggade om
samma skor som numera sitter på tusentals andra flickfötter
traskandes på gudsförgätna platser 

tänk
att få vara precis som alla andra
att få bära massproducerade plagg till skyhöga priser

t o  d i e  f o r 

kassa bilder. 
oskärpa.
dubbelexponeringarna som gud glömde.
dålig redigering. 
inget som helst sinne för vare sig färg eller form.

jag skulle kunna spotta mitt vrede över varenda blogg i detta nät
och ändå
så sitter jag här
framför tomma stolar
och predikar.

välkommen till ännu en blogg.
(dock utan vare sig comic sans ms eller kycklinggul bakgrund)





Kommentarer
Postat av: Jenny

du skriver så fint ängel!

2009-02-06 @ 21:34:40
URL: http://jenssans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0