111109

Jag lyssnar på blinded by the light och tänker att det är mörkt härinne. i mitt rum alltså.
Det är persiennerna som jag inte förmår mig att orka dra upp, mest för att gustaf envist kommer dra ner dem igen en annan dag. Jag stannar i sängen idag också, rullandes mellan spikmattan och värmekudden.
Min gröna vän Thord sitter intill mig med blyhertsstreck i ansiktet. Ja så går det när man ligger i min väska.

Min mor ligger med huvudet i toaletten och för ljudliga konversationer på ett språk jag inte förstår.
Ute är det säkert kallt.
Mitt hår är i behov av att tvättas.

Jag känner mig som en gammal tant med glasögonen långt ner, precis intill nästippen. Gråa hårstrån samlade i en yvig knut. Men det är inte den likheten att jag ser lika dåligt som en gammal tant utan att jag har en rygg som en gammal tant numera. Jag känner mig som dem russin jag la i min ekologiska müsli imorse. Liten, skrumpen och omringad av något mörkt.

nu drar jag upp persiennerna.

Lyssna på det här (för att den är kul) och den här ( för att det är en bra historia, med ett ganska onödigt intro så ta er fram till 0:56 där det hela börjar. fantastiskt fin låt )

thord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0