120909

jag vaknade i en soffa en våning för långt ner till en skrällande tv och ett blinkande ljus. I koma vandrade jag uppför trappan ranglig och dan. klockan lös 04:15. några timmar senare vaknar jag av ett annat ljud. vingar slogs mot min fönsterruta. hade man kunnat tänka sig att en fjärils mjuka vingar skulle kunna föra sådant oväsen? icke.
men det gjorde den. länge. 
den stora frågan är inte hur fjärilen kunde föra så mycket liv, utan hur i hela fridens sovande bäver kom den in? fönstret stängt. dörren stängd. vingar mot glas.
jag får för mig att jag ska skaffa mig bildbevis för att kunna sanningsförklara denna historia. 
och då. då, försvinner fjärilen. puts väck. hokus pokus en fjortis i fokus, vad hände egentligen?
fast den här gången var fönstret öppet.
istället för att fotografera bullrande fjärilsvingar så dokumenterades mina blommiga shorts, min fantastiska frukost och min säng som den brukar se ut om helgerna.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0