FOOL/ME/ONCE/BUTDON'TYOUDARE//FOOLMETWICE

vädret drar ett aprilskämt. det är snö överallt. igen.
hustaken, vägarna, fönsterkarmarna.
allt lyser vitt.
jag trodde det bara var väldigt soligt när jag slog upp ögonen imorse.
och att det regnade inatt.

men det var varken regn eller solsken. det var hagel och det vita.
våren hade på riktigt nått detta gudsförgätna land.
vi släppte ut flugor ur fönstret, jag kunde gå ut i endast cardigan, barfota mot altangolvet.
nu visar det sig däremot att vi inte släppte ut flugorna som legat i dvala i mitt fönster mot sommar och vår, utan mot en säker död.

det är minusgrader. snön ligger vit. och jag hatar varje sekund.
det här skämtet var fan inte kul.



mor min tar ledet. framåt kamrater framåt.


Kommentarer
Postat av: Louise

Snö?

Oj.

Det hänger ett tungt grått täcker över Norrköping idag men jag ber för att det inte kommer tömma ur sig något kallt i fast form.

Igår trippade jag runt i jeansjacka och ett lager strumpbyxor. Jag vill inte se min vinterjacka igen på länge.

2010-04-05 @ 13:57:00
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: simone

sv: Hahaha XD Vad go du är, men din fabror som du är lik, vad var inte en megapudding i ungdomen då? ;D

2010-04-08 @ 16:42:40
URL: http://f
Postat av: simone

sv: Hahaha XD Vad go du är, men din fabror som du är lik, vad var inte en megapudding i ungdomen då? ;D

2010-04-08 @ 16:42:47
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0