DAY+TWO//PORTOBELLOROAD/CHICAGO
























så här skulle jag kunna tänka mig spendera resterande lördagar i mitt liv, på portobello road market. allt man inte visste fanns och som man aldrig tidigare haft behov av att ha finns här. prylar, färsk frukt, mat, kläder och smycken.
det är också här i notting hill som jag helst skulle vilja bo, i ett pastellfärgat hus med en kornblå dörr.

det finns inte bara hundratals stånd på marknaden, längs vägen finns också en hel del fina små affärer som säljer allt från tokiga japanska leksaker till dr martens. Den absolut häftigaste affären jag någonsin gått in i är den vars väggar är prydda av tusentals symaskiner av märket singer. Resterande affärsmöblemang estår av manglar och diverse andra prylar kring sömmerskeyrket. fantastiskt kul idé, synd bara att ett linne inte kostar mindre än 120 pund.

vi åt pannkakslunch (brunch) på en liten liten krog som endast serverade brunch på morgon och förmiddag för att sedan omvandlas till nattklubb. bland de godaste pannkakorna jag någonsin ätit. för 3 pund.






Teater är vettigt att besöka när man är i London, mot lördagseftermiddagen tänkte mor och jag att "vore det inte kul att gå på teater?" sagt och gjort, intill leichester square finns ett biljettstånd som säljer teaterbiljetter till halva priset.
Vi bestämde oss för chicago (biljetterna till love never dies var slut. vilket var otroligt synd.) som var fruktansvärt bra. Benen på skådespelarna flåg åt alla möjliga håll, split, spagat, helt tokigt.

än en gång, pasta. gud när jag ser tillbaka på maten jag åt så var det i stort sett bara just pasta som jag fick i mig.


Kommentarer
Postat av: Julia

Otroligt många fina bilder! Älskar kombinationen av allt pastelligt tillsammans!

2010-04-14 @ 08:20:59
URL: http://prick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0