konichiwa bitches//13012010

one left, one right thats how I organize em'
you know I fill my cups no need to super-size em'
konichiwa bitches!

 

Namn: Therese Viola Stefansdotter Andersson

Kallas för: gurkan, märta, teddy, ragnhild (by the chosen ones), tess (by haters), söto (by my biggest fan)

Stjärntecken: Oxe.

Höger eller vänsterhänt: blandad kompott. helst höger dock.

Piercingar: igenväxta öronhål.

Tatueringar: jag vill ha! ett litet ankare på finret och tvättinstruktioner och en svala och sen ville jag ha någonting mer som jag glömt.

Längd: 1,69. om jag har tur är jag 1,70 vissa dagar.

Skostorlek: 38/37

Hårfärg: färgat brunt, med inslag av äkta vara.

Fräknar: på sommaren och litegranna nu med, men de är svaga för tillfället. på näsan och lite under

Motto: det är inte hur bra du är utan hur bra du vill bli

Kär? jadå jadå

Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja tack. en takvåning i centrala london med trägolv och en målad dalahäst på väggen.

Tycker du att du är attraktiv? när det är kolsvart.

Dricker du? Ja, allt från vatten till annat genomskinligt.

Röker du? nein. dumt dumt dumt.

Vilket schampo använder du? fructis! eller om jag har otur så blir det gliss som luktar funky.

Vilken parfym använder du? Amor Amor från något på c. fast jag har tydligen en trevlig kroppsodör enligt jennykenny.

Vad är du rädd för? att misslyckas. fast då kan man ju alltid börja om. (och för vatten, höjder, ramla, båtar, saker som hoppar fram, när det händer oväntade saker och när det är för tyst)

Gillar du att tvätta? nej det är inte särskilt kul.

Gillar du berg- och dalbanor? JA!

Senaste…

Filmen du hyrde? changeling, awesome film. sjukt bra faktiskt!

Filmen du köpte? öhm.. jag har inte köpt en film sen 2004 typ.

Låten du hörde: Bring it on home to me med sam cooke. mysmusik!

Låten du laddade ner? vene. folket rippar nuförtiden.

Personen du ringde? Gustaf.

Personen som ringde dig? Gustaf, haha varierande svar.

TV-program du såg?nå barnprogram..

Person du tänkte på? Gustaf haha

Favorit…

Låt: vet inte åh. of angels and angles med the decemberists fungerar jämt.

Sak att göra: fota och måla och spåna och pussa Gustaf på pannan och dansa och löka.

Sport: Dans.

Dryck: Vatten eller juice.

Kläder: klänning!

Film: Where the wild things are eller juno. och rocket science.

Bil: en vit miljövänlig liten sak, det skulle vara min favoritbil.

Serie: GLEE

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? jadå jadå, ett antal gånger..

Gråtit över en flicka? ja det har jag säkert, kanske inte för samma skäl som ovanstående.

Ljugit för någon? Jamen det gör man väl. "nu ska jag plugga" = "hej bloggän")

Varit i slagsmål? Ingenting farligt skulle jag tro.

Blivit arresterad? hehehehehe

Träffat någon från internet IRL? haha dalamannen! (som hagamannen fast dala.. heh)

Antal…

Gånger du varit kär? Två tre kanske venenene

Gånger ditt hjärta brustit? Två tre eller så

Hjärtan brustet på grund av dig? nej det tror jag inte

Tjejer du kysst? när jag varit lite rund om fötterna har det hänt haha

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? öh typ 4 max.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? vet inte, en gång var jag med i aftonbladet och expressen (mitt namn stod där inte jag)

Senaste…

Boken du läste? extremely loud and increadibly close med saffran vad han nu heter.

Personen du fick e-mail av? fejsboken

Personen du fick brev av? jag fick ett julkort av morfar, jag fick en faktura av haninge dansstudio också.

Personen du fick sms av? gustaf.. (det händer mycket på min telefon)

Gången hela din familj åt middag tillsammans? hela? typ 2 år sen. 3 kanske.

Saken du köpte? 120 mm film svartvitt ( 3 pack ) och en fotoram som ser ut som en gammal dator. från urban outfitters rea.

Vad har du gjort idag? varit på en värdelös sam. lektion och sprungit omkring på barnavdelningen av statsbiblioteket med kenny och pelin. sen slösade jag bort 1 och en halv timme av mitt liv på att testa pennor inne på kreatima. sen gick jag omkring i affärer och dagdrömde. köpte flyttkartonger med mamma på bauhaus. åkte hem. satte mig där jag sitter nu. åt en macka. fick en pincett som syster inte behövde och inväntar kines käk.

det var typ allt.

Brukar du svära mycket? ja. alldeles för ofta. men vafan ska man göra liksom.

När stiger du upp på morgonen? beror på när jag somnade. helst går jag inte upp alls.

Vad har du på dig? skjorta, bruce tröjan, långkalsonger, fula strumpor, halsduk och jeans.

Vad ska du göra ikväll? äta och rita, göra läxor. kl. är 20:03 och kvällen är ännu ung

Vad är du allergisk mot? Päron, nickel, kaviar och brats.

Var har du ont? nacken, lite i nedre ryggen om jag ska klaga,

Använder du hårspray? ja när jag hittar flaskfan. nu svor jag igen.

Kan du stå på händer? ja för en liten stund iaf.

Håkan Hellström eller The Ark? HÅKAN.

Salt eller socker? humhum.. salt. för socker finns i frukt och så mycket behöver man inte socker i pulverform. men salt behöver man i allt. pastavatten och allt.

Gillar du ketchup? på korv! korv är äckligt utan ketchup. det ska vara mycket. nu på senare dagar tycker jag dock att det smakar lite för sött typ.

Är du glad nu? jadå jadå, jag är nöjd.

Var du glad igår? jadå jadå, jag var nog nöjd då med.

Vad dansar du till? ALLT. och lite till. ibland drar jag igång hannah montana och skakar mina lurviga. ibland sitter jag och svänger till bruce och cotton fields.

Stockholm är… ? iklätt snö just nu. kallt som fan. men hyfsat hemtrevligt. bortsett från alla äckel som inte kan uttala veckorevyn som folk.

Göteborg är… ? Soft som satan! chill stad. gött.

Kan du sjunga? Ahrå. som olivia sa "du ser ut som en sån som kan sjunga"

Spaghetti eller makaroner? spagetti. jag HATAR vanliga snabbmakaroner. små och plastiga.

Land du vill besöka? åh typ nya zeeland. just nu någonstans soligt och varmt. new york vill jag åka till igen också. london vill jag flytta till, typ nu helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0