050209

en presentation skulle man kanske kunna kalla det

1991: en vårdag i maj föddes en parvel som kom att bli jag.

jag precis som så många andra flickor kom att älska skodon.

Men det jag älskar mest av allt är att fotografera och skriva. 
Jag fotar med min trogna följeslagare Bengt som är en Canon Eos 400d 
(men jag skulle lätt byta ut honom mot en 5d) 
Den äldsta i klanen är min första kamera, en olympus med film i.
Affektionsvärdet ligger dock brutalt högre än priset på plasthögen själv.
Det nyaste tillskottet, en holgakamera att fota lomopics med.Ren glädje. 
Ett paket polaroidfilm. 
När vi ändå är inne på min kärlek till materiella ting kan vi se närmare på
min kära dator. En macbook. Åt helvete med allt som heter windows, mac
är guds gåva till mänskligheten. Säger någon något annat så är det för att
smutskastaren själv inte har någon.

Jag dansar större delen av min fritid och har gjort det i snart 6 år. 
Dansen är mitt allt, min frihet.
Jag har dansat allt från ballet till afro dancehall, men närmast mitt hjärta 
ligger showjazzen. Aldrig förr har jag känt mig så kvinnlig och självsäker.
aldrig förr har jag mått så bra som i en dansstudio.

Jag är väl ansedd som ganska smart i många sammanhang.
Mina betyg är väl inte heller mycket att prata om, det är bara en massa
m, v och g:n överallt.
Jag tycker faktiskt om matte. Jag har inget favoritämne,och jag har inte heller
något behov av att skaffa mig något.
Onödig och aningen skamslig information är att jag går i samma skola som fröken
blondie belle herself. mhm almost famous är vad jag är.

Här bor jag. Rakt uppochner i mitten af hufvudstaden.
Nej, hah vilket skämt. 
I en av Stockholms farligaste förorter har mina föräldrar 
planterat sig själva av någon okänd anledning.
ghetto, sweet ghetto. Om det ändå såg ut såhär där jag bor.

Inspiration är fint. Den finnes lite varstans, oftast i hjärtesorg.
Men också i andra bilder, också i det finaste jag vet.
Musiken.

I en svart bok gömmer jag alla mina tankar. det här är där allting börjar.
varje bild, varje stycke poesi, varje frågetecken.
hade det här varit ett meningslöst avsnitt av mtv cribs hade jag sträckt på mig
,ryckt lite nonchalant i mitt bling, slängt mig på boken och sagt
"this is where the magic happens".

Ja. Jag har en rosa kontroll. eller Konsol kanske det heter?
Vilket som, med den har jag haft många fina stunder.
Ibland spelar jag fifa och ibland spelar jag någe spel där man skjuter
kaninen med sugproppar. Sjukt kul, trots det faktum att jag är talanglös.
Jag kan inte spela farliga spel som typ cs. Jag är alldeles för lättskrämd.
Kaninspelet är för barn över tre år. Det är det jag klarar av.

Ibland fotar jag spelningar. Det är fint.

Jag talar flytande brittiska. Dessutom har jag knåpat ihop någon egen 
konstig dialekt som jag förpestar min svenska med.
London är min kärlek.
Jag har enorma problem att uttala ordet "fenomenet".
Tony Irwing är det bästa som finns. Ruempa.

Det vackraste jag äger är Kentboxen. Kent är kärlek.
Annat fint är HH, KA, TW och andra bokstavskombinationer och poptoner.
Goa Bitar 7, Skateboard är humor för fyra kronor på myrorna.
Röda sparkdräkter på ett gäng hurtiga medelålersgubbar i skägg kan ju inte
bli annat än en succé.

hejhej.


Kommentarer
Postat av: Catte

Det var en väldigt bra presentation med många fina bilder! :)

2009-02-06 @ 12:10:58
URL: http://catrinre.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, gud vad mysigt!!!

2009-02-06 @ 14:40:53
URL: http://historienomelin.blogg.se/
Postat av: S o f i e

wohoo :D. Therese har joinat träsket ;). fiina bilder, undrar dock varför min röda skor är med? ;)

2009-02-06 @ 20:02:39
URL: http://pictureperfect.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gosh va den där presentationen ägde. Haha du e underbar!

2009-02-06 @ 21:35:32
URL: http://jenssans.blogg.se/
Postat av: Yoddan

Jaaa Teles har skaffat en ny blogg :) Me like a lot! :D

2009-02-06 @ 22:58:49
URL: http://yoditw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0