DAY/ONE//FOOD+WALL





Det sägs att London har de bland de allra bästa köken i världen, och oavsett om du klämmer in dig genom en minimal dörr i ett misstänkt gatuhörn för att äta eller en välkänd sådan så kommer maten att smaka prima. Så länge du inte äter brittiskt dvs. Nog för att jag älskar staden, landet och människorna så avskyr jag det brittiska köket. friterat, grå korvar, bönor och vitt vitt vitt bröd.
men om man nu är smart och väljer mat från andra länder så finns det ingen risk för besvikelse. Bilderna ovan är från en kedja, bella italia, och de har i jämförelse med de stora svenska matkedjorna riktigt god mat. och fin inredning.



och min fina lilla macaron jag köpte på flygplatsen för en tia.
Synd att den var sötsliskig (men vad hade jag förväntat mig egentligen?)
mor min åt glatt upp den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0